Działania biblioteki w roku szkolnym 2013/2014

CAŁY WROCŁAW CZYTA

25.04.2014 odbyła się wycieczka do Muzeum Współczesnego z Kołem Przyjaciół Książki pod opieką pani Ewy Jaworeckiej. W inauguracji  akcji „Cały Wrocław czyta”, „Wrocław stolicą czytania – tworzenie bajecznych ławeczek” brali udział uczniowie wrocławskich szkół i przedszkoli. Oglądaliśmy naszą okolicę z perspektywy naklejek-magnesów, które można było przesuwać i układać po swojemu. Każde z nas otrzymało „Szczepiński Pamiętnik” i wypełnialiśmy go zaznaczając idealne miejsca na naszym osiedlu, gdzie można usiąść i poczytać książkę. Tworzyliśmy wspólną mapę ciekawych miejsc do bookcrossingu.

Pod kierunkiem pracowników Muzeum dzieci uczestniczyły w zajęciach artystycznych: malowanie na koszulkach, ścianach i podłogach motywów związanych z czytaniem i bookcrossingiem. Jedną z atrakcji była też jazda rowerem stacjonarnym obłożonym książkami, gdzie podczas pedałowania można było czytać.

opracowanie: Klaudia Szymańska kl. VId

Wycieczka do Empiku

10 kwietnia 2014 r. wraz z Kołem Przyjaciół Książki pod opieką p. Ewy Jaworeckiej wybraliśmy się na wycieczkę do wrocławskiego Rynku. Najpierw odwiedziliśmy skrzynkę bookcrossingową, do której włożyliśmy przyniesione przez nas książki. Później wyruszyliśmy do Empiku zakupić nowości do biblioteki. Przy wyborze tytułów kierowaliśmy się przygotowaną wcześniej listą, na której znalazły się pozycje zaproponowane przez uczniów naszej szkoły. Przy okazji zachwycaliśmy się promocjami sklepu i mnóstwem innych książek, które nas otaczały. Na koniec odpoczęliśmy przy kanapce i frytkach w jednej z lokalnych restauracji.

opracowanie: Klaudia Szymańska kl. VId

Pasowanie na czytelnika – 12 marca 2014 r.

We środę 12 marca odbyła się w naszej szkole uroczystość „Pasowania na czytelnika” uczniów klas pierwszych. Koło teatralne prowadzone przez Panią Wiesławę Pająk przygotowało inscenizację bajki pt. „Kopciuszek”. Mali aktorzy z wielkim zaangażowaniem i emocjami wcielili się w swoje role. Do tego piękne kostiumy, scenografia i muzyka sprawiły, że oglądanie spektaklu było dla wszystkich wielką przyjemnością.

Podczas spotkania uczennice klasy VIc i VId z Koła Przyjaciół Książki działającego przy bibliotece w ciekawy sposób opowiedziały o książce, która jest  przyjacielem człowieka i towarzyszy nam przez całe życie oraz o tym, że należy ją szanować. Pierwszoklasiści złożyli uroczyste przyrzeczenie, a na koniec otrzymali pamiątkowe dyplomy i znaczki „Przyjaciel książki”.

Tradycją naszej szkoły jest już to, że w tym dniu odwiedzają nas przedszkolaki z zaprzyjaźnionych placówek: Przeszkola nr 99, 125 i 102. Gorące brawa po przedstawieniu  i uśmiechy dzieci mówiły same za siebie.